Vous êtes actuellement : Classes bilingues

Compte rendu du Conseil Académique des Langues Régionales

vendredi 15 janvier 2021

CALR du 13 janvier 2021

Mercredi dernier s’est tenu le conseil académique des langues régionales.

Les élus du SNUipp et du SNES représentaient la FSU. Il a surtout été question du second degré où se posent des problèmes récurrents.

Des filières sont fermées dans l’enseignement public par manque d’effectifs pour une année donnée sans prendre en considération les cohortes à venir et la pérennité de la filière. Cela ne permet pas aux familles de se projeter.

Dans le second degré persiste un autre problème. C’est celui du faible nombre de matières proposées en langue bretonne qui ne permet pas de garantir une parité horaire. Ceci est dû à la fois au manque de postes proposés au concours ainsi qu’à la mauvaise prévision de l’administration et de la région qui ne soutient pas assez la filière bilingue publique.
C’est pourquoi la FSU a voté contre le projet du recteur.
Au mois de juin se déroulera le deuxième CALR de l’année. Celui-ci traitera davantage du premier degré.
Vous trouverez en bas de page la déclaration préalable de la FSU.

Dimerc’her eo tremenet kuzul akademiezh ar rannvro e Roazhon (CALR). Dilennidi ar SNUipp hag ar SNES o deus kemeret perzh ennañ e anv an FSU.
Lakaet eo bet ar gaoz war an eil derez dreist-holl.
Er skolajoù e vez kudennoù peogwir e vez serret a-wechoù an hentad abalamour n’ez eus ket trawalc’h a vugale. Met a-wechoù ne vez ket sellet ouzh an dazont pezh a zo dipitus-kenañ evit ar familhoù hag ar vugale. Koulskoude o dije ar gwir da gaout un hentenn glok eus ar skol-vamm betek al lise. Pa vez serret eo start-tre digeriñ en dro.
Kudennoù all a vez e-keñver an dañvezioù kinniget. Mankout a ra kelennerien peogwir ne vez roet trawalc’h a bostoù er c’hoñkour met ivez peogwir ne vez ket prederiet mat en a-raok an ezhommoù gant ar melestradur. Gant-se eo start tizhout ur gwir hentenn hanter-amzer galleg/brezhoneg met ivez neubeutoc’h-neubeutañ a vrezhoneg a vez kinniget evel option er skolaj.
Hervezomp ne vez ket roet ar peadra (kelennerien hag arc’hant) evit ma chomfe bev ha yac’h an hentenn nag eus perzh an deskadurezh stad nag eus perzh ar rannvro. Setu perak n’en deus ket votet an FSU evit raktres ar rektor.
A-benn miz Even e vo dalc’het eil CALR ar bloaz hag e vo troet muioc’h war ar c’hentañ derez.
Kavit amañ dindan disklêriadenn an FSU.

Déclaration préalable au CALR